ایده چیدمان, ترفند, دکوراسیون داخلی

روی میز کنسول چی بذارم؟

دکوری آبی

میز کنسول را چگونه پر کنیم؟ دیزاین آینه و میز کنسول باید چجوری باشه؟ قرار دادن شمعدان روی میز کنسول کار درستیه؟ اصلا داخل کنسول چی می‌ذارن؟ سوال پشت سوال! دوستی داشتم که می‌گفت: اگر می‌دانستم بعد از خرید هر وسیله چقدر سوال توی ذهنم می‌ریزد و با چه چالش‌هایی روبرو می‌شوم هیچ وقت آن را نمی‌خریدم… ولی خب اینطور که نمی‌شود. بهترین کار این است که وسیله مورد نیاز خریداری شود؛ در عوض اطلاعات خریدار هم در رابطه با استفاده از آن وسیله به نسبت قبل بالاتر برود.

در رابطه با لوازم مربوط به دکوراسیون منزل، عموما سوالات در این رابطه است که اصول چیدمان و دیزاین آینه و کنسول به چه صورت است. مثلا در رابطه با آینه کنسول، چیزی که بیشتر ذهن افراد را مشغول به خودش می‌کند دیزاین آینه و کنسول است.

ما در این مقاله چند ایده‌های کاربردی‌ای داریم که احتمالا با خواندنشان چندین و چند ایده‌ی تازه‌ی دیگر به فکرتان خواهد رسید. تا آخر همراه ما باشید.

روی آینه کنسول چی بزارم؟

از سوال خنده‌تان نگیرد! باور کنید نه اشتباه تایپی است و نه اینکه اشتباه سهوی. این سوالی است که برخی می‌پرسند. گرچه منظورشان این است که روی میز کنسول چی بزارم، ولی از بس که فکرشان درگیر است سوال را به این صورت می‌پرسند. بهتر است در جواب بگوییم که قرار نیست چیزی روی آینه گذاشته شود. حتی اگر آینه جایی برای قرار دادن لوازم داشت، سعی کنید آن را سنگین نکنید. سادگی بهترین انتخابی است که می‌تواند جلوه‌ی آینه را نمایان کند. در نهایت اگر حتما دلتان می‌خواهد بالای آینه یا در جایگاه‌های کنار آن چیزی بگذارید، از گل یا لوازم لوکس ریز استفاده کنید.

بهتر است چیزی بالاتر از آینه نصب نشود. بخاطر این که آینه باید در مرکز قرار بگیرد و نباید اطراف آن شلوغ بشود. همچنین، بهتر است عرض کنسول از عرض آینه بیشتر باشد تا تناسب ظاهری مناسبی ایجاد بشود. نصب چیزهای دیگر در اطراف یا بالای آینه ممکن است این تناسب را از بین ببرد.

استفاده از تابلو به جای آینه در بالای میز کنسول

اگر در مکانی که کنسول را در آن قرار داده‌اید، آینه وجود دارد می‌توانید به جای نصب آینه بالای کنسول تابلو نصب کنید. همچنین اگر دیوارهای خانه شما جایی برای نصب تابلو ندارند و شما تابلویی دارید که دلتان می‌خواهد حتما آن را به دیوار بیاویزید بالای کنسول بسیار برای آن ایده‌آل خواهد بود.

کنسول در کنار این که یک وسیله کاربردی است تزئینی هم هست. مخصوصا اگر در سالن پذیرایی قرار داشته باشد. ترکیب آن با یک تابلوی لوکس و زیبا جلوه‌ای کاملا لاکچری به وجود خواهد آورد.

دکوری جاشمعی چوبی

ایده‌هایی که زیبایی کنسول خانه را دوچندان می‌کنند

بعضی‌ها از کنسول‌ به این خاطر خوششان می‌آید که دستشان را در طراحی دکوراسیون حسابی باز می‌کند. اگر از ایده‌هایی که می‌توانید در کنار کنسول‌ها پیاده‌سازی کنید اطلاع داشته باشید حتما دلتان می‌خواهد از آن‌ها استفاده کنید. موارد زیر که در این مقاله خواهیم گفت، همه ایده‌ها را شامل نمی‌شود. کافی است از آنها الهام بگیرید. بعد خواهید دید که یک عالمه ایده‌ی دیگر به ذهن خلاقتان خواهد رسید و چیدمانی به وجود خواهید آورد که هیچ کجا مثلش هم وجود ندارد.

از عکس‌های خاطره‌انگیز استفاده کنید

تصاویر به کاغذها ارزش می‌دهند. حالا تصورش را بکنید که این تصاویر، یادآور خاطرات افراد یا روزهایی باشند که بسیار دوستشان دارید. چرا از این عکس‌هایی که تصاویر خاطره‌انگیز دارند برای تزئین کنسول استفاده نمی‌کنید. به چند صورت می‌توان از عکس‌ها در کنار کنسول استفاده کنید:

  • چند عکس زیبا را انتخاب کنید، چاپ کنید و داخل قاب‌عکس‌های هماهنگ با سبک کنسول بگذارید. این قاب‌ عکس‌ها را با چینشی زیبا روی میز کنسول قرار بدهید. حتما توجه کنید که رنگ و سبک قاب‌عکس‌ها نقش به سزایی در زیبایی این ایده بازی خواهد کرد. تعداد قاب عکس‌ها بستگی به اندازه میز و اندازه عکس‌ها دارد. نهایتا از یک قاب عکس بزرگ یا سه الی چهار قاب عکس متوسط می‌توانید استفاده کنید.
  • چند عکس را بدون قاب عکس روی میز بچینید. روی میز را می‌توانید با یک رومیزی شفاف بپوشانید تا از جابه‌جا شدن یا کثیف شدن عکس‌ها جلوگیری شود.
  • چند عکس را با قاب عکس یا بدون قاب عکس، حول آینه‌ی بالای کنسول بچسبانید. حتی می‌توانید از یک بند تزئینی و چند گیره برای نگهداشتن عکس‌ها استفاده بنمایید.

اکسسوری تابلو

قرار دادن شمعدان روی میز کنسول ایده خوبی است

شمعدان روی میز کنسول بسیار خودنمایی می‌کند. مخصوصا این که در کنار آینه هم استفاده شود. این راه حل خوبی برای کسانی است که هیچ وقت نمی‌دانند آینه شمعدان‌های سفره عقدشان را کجا قرار بدهند. معمولا شمعدان‌ روی میز کنسول شبیه به خودش قرار می‌گیرد. مثلا شمعدان‌های شیشه‌ای، روی میز کنسول شیشه‌ای و یک شمعدان نقره، روی میز کنسول نقره قرار خواهد گرفت. اما این یک قاعده کلی نیست. گرچه بهتر است اینطور باشد.

تزئین آینه دکوراتیو و شمعدان روی میز کنسول خیلی راحت است. آینه باید روی دیوار بالای کنسول و درست در وسط میز نصب شود. شمعدان‌ها هم باید در اطراف آن قرار بگیرند. یا اینکه آینه هم همانند شمعدان‌ها روی میز قرار داشته باشد. فقط مطمئن شوید که آینه روی میز لیز نمی‌خورد.

اگر دلتان می‌خواهد برای تزئین آینه و شمعدان از سایر وسایل استفاده کنید و اندکی دور و برشان را شلوغ کنید، از ریسه‌های ال ای دی استفاده کنید. اگر دوست دارید از این رویسه‌ها برای تزئین آینه و شمعدان استفاده کنید حتما توجه کنید که کنسول را در کنار پریز برق قرار بدهید. توجه به این نکته، برای زمانی که شمعدان‌های با شمع مصنوعی استفاده می‌کنید که با انرژی برق روشن می‌شوند هم توصیه می‌شود.

آباژور زیبایی روی آن قرار بدهید

علاوه بر شمعدان‌ها و ریسه‌های ال ای دی، وسایل روشنایی دیگری هم هستند که مخصوصا در کنار آینه‌ی بالای کنسول حسابی چشم نواز خواهد شد. آباژورهای رومیزی از این نمونه وسایل هستند.

در انتخاب آباژور روی میز به سه نکته توجه کنید:

  • آباژوری انتخاب کنید که با میز هماهنگ باشد. چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ اندازه.
  • آباژوری انتخاب کنید که بیشتر جنبه تزئینی داشته باشد. برخلاف آباژورهای کنار تخت که می‌توانند فقط کاربردی باشند، آباژورهایی که روی کنسول‌ها قرار می‌گیرند، بیشتر به عنوان یک وسیله تزئینی تلقی می‌شوند تا یک وسیله کاربردی.
  • وقتی که روی میز کنسول آباژور می‌گذارید، باید میز را کنار پریز برق قرار بدهید. قرار دادن یک آباژور همیشه خاموش روی کنسول اصلا جالب به نظر نمی‌رسد.

اکسسوری چوبی

لوازم لوکس و تزئینی متناسب با سبک میز بخرید

لوازم لوکس و تزئینی متناسب با سبک میز، چیزی است که به ذهن هر کسی خطور خواهد کرد. اما هر وسیله‌ای مناسب روی میز کنسول نیست.

مثلا یک ظرف تزئینی چیزی نیست که میز کنسول داخل پذیرایی یا اتاق خواب را زیبا بکند. انتخاب یک مجسمه زیبای برنزی برای کنسول کلاسیک یا یک مجسمه شیشه‌ای یا آینه‌ای براق برای یک کنسول مدرن بهتر انتخاب ممکن است.

اکسسوری آبی و سفید

دیزاین آینه کنسول با گل‌های زیبا را امتحان کنید

گل‌ها نه تنها به باغچه‌ی خانه‌ها، تراس یا بالکن جان می‌بخشند؛ بلکه به میزهای کنسول هم جان می‌دهند. اگر دلتان کمی طراوت و تازگی می‌خواهد، برای دیزاین آینه و کنسول ، گل‌ها را انتخاب کنید.

این پیشنهاد حتی برای سخت‌پسندهایی که هنوز هم سوال می‌کنند روی میز کنسول چی بزارم، یک ایده خوب است. شاید در ابتدا، تصور کنید که ایده تکراری‌ای است اما اگر به یک گل‌‎فروشی پر از گل‌های زیبا سر بزنید حتما نظرتان عوض می‌شود. تنوع گل‌ها بسیار بالا است و دل هر سخت پسندی را نرم می‌کند. دو نوع گل می‌توان برای قرار دادن روی میز کنسول استفاده کرد:

  • گلدان‌های طبیعی: گل‌های طبیعی انتخاب بهتری هستند. اصولا، روانشناس‌ها پیشنهاد می‌کنند که برای تزئین و چیدمان خانه از گل‌های طبیعی استفاده شود. تاثیر وجود گل روی روان انسان قابل چشم‌پوشی نیست. گل‌های آپارتمانی زیادی وجود دارند که برای قرار دادن روی کنسول مناسب‌اند. ارکیده شاپرکی که در رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش و نارنجی و زرد دیده می‌شود، با هر دکوراسیونی از خانه ست می‌شود. یا درختچه جیسنیگ که ظاهر لوکس و زیبایی دارد انتخاب‌های خوبی به شمار می‌آیند. گل آنتوریوم، نیلوفر صلح، بنفشه آفریقایی، سیکلامن و … هم می‌توانند ظاهر میز شما را بسیار زیبا و شاداب کنند. قبل از انتخاب گل طبیعی بهتر است تحقیقات کافی انجام بدهید و با توجه به شرایط خانه و نور محیطی که کنسول در آن قرار دارد گیاه خود را انتخاب کنید. اگر کنسول در فضای روشنی نباشد، ممکن است نتوانید هر گلی را روی آن قرار بدهید. خیلی از گیاهان آپارتمانی هم به نور کافی نیاز دارند تا گل‌ها و برگ‌های شادابی داشته باشند. اما هستند گل‌هایی که نیاز به قرار داشتن در محیط پرنور را ندارند و در محیط‌های با نور کم هم همچنان زیبایی خود را حفظ می‌کنند.
  • گل‌های مصنوعی: اگر شما به هر دلیلی، مثلا به این دلیل که علاقه‌ای به مراقبت‌ همه‌جانبه از گل‌های طبیعی ندارید یا اینکه زیاد به مسافرت می‌روید و نمی‌توانید خانه خود را در حین غیبتتان به کسی بسپارید، می‌توانید به جای گل‌های طبیعی به گل‌های مصنوعی روی بیاورید. اما بهتر است گل‌هایی را انتخاب کنید که ظاهرشان حالت طبیعی بیشتری دارد.
  • شاخه‌های گل طبیعی: یک شاخه گل رز، یک دسته گل نرگس یا یک دسته گل یاس از کسی دریافت کرده‌اید و نمی‌دانید باید آنها را کجا قرار بدهید؟ یک گلدان شیشه‌ای خالی برای روی میز کنسول در نظر بگیرید و گل‌هایی را که می‌خرید یا از کسی هدیه می‌گیرید را درون آن قرار بدهید.

اگر برای روی میز کنسول گلدان در نظر گرفته‌اید بهتر است بالای آن آینه قرار بدهید. عکس گل‌ها داخل آینه زیبایی آنها را چند برابر خواهد کرد.

اکسسوری لوزی

آثار هنری خود را روی کنسول به نمایش بگذارید

چه هنری دارید؟ به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید. اگر سرمه دوزی بلدید، یک رومیزی ترمه دستبافت روی میز کنسول معرکه است. یا یک قاب عکس ترمه بالای کنسول. اگر معرق بلدید، یک تابلوی معرق بسیار منحصر به فرد خواهید بود. یک مجسمه چوبی، برنزی یا حتی گچی اگر کار دست شما باشد از هر چیزی بهتر است. حتی اگر هنرمند هستید و نقاشی یا خطاطی می‌کنید، می‌توانید از همه آنها برای چیدمان و دیزاین آینه و کنسول استفاده کیند و این سوال که روی آینه کنسول چی بزارم، دیگر ذهن شما را به خودش درگیر نکند.

اکسسوری مشکی

کتاب‌ها حتی کنسول را هم متحول می‌کنند

شاید شنیده باشید که کتاب‌ها آدم‍ها را متحول می‌کنند. ولی شنیده بودید که دیزاین آینه و کنسول ها را هم می‌توانند متحول کنند؟ بعضی از افراد با این که از کتاب به عنوان یک شی تزئینی استفاده کنند مخالف‌اند. اما چه اشکالی دارد، کتاب‌هایی که خوانده‌اید، استفاده کرده‌اید و از بار محتوایی آن‌ها لذت برده‌اید باعث زیباتر شدن منزل هم بشوند؟

این ایده، به خانه ظاهری فرهنگی می‌دهد و باعث می‌شود دیگران با دیدن آن تحت تاثیر قرار بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم، قبل از اینکه از کتاب‌ها برای قرار دادن روی کنسول استفاده کنید، حتما مطالعه‌شان کنید. در این صورت، اگر با سوالی درباره کتاب‌ها مواجه شوید، می‌توانید پاسخ بدهید. این که شما درباره کتاب‌هایی که در خانه دارید اطلاعاتی نداشته باشید، دید خوبی نسبت به شما ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر این، ممکن است کسی کتاب روی کنسول را ببیند و از آن خوشش بیاید. در صورتی که آن را مطالعه کرده‌ باشید به راحتی می‌توانید به مهمان‌هاتان قرضش بدهید و یک میزبان به تمام معنا باشید.

داخل کنسول چی می‌ذارن؟

برخی از کنسول‌ها دارای کشو، قفسه و کمد هستند. با توجه به این که کنسول در کجا قرار دارد، وسایل داخل آن هم متفاوت است. به طور کلی، وسایل داخل کنسول همان چیزهایی باید باشند که بیشتر در آن محیط نیاز خواهند شد. به عنوان مثال:

  • داخل کنسول پذیرایی می‌تواند وسایل پذیرایی قرار داد. وسایلی که هر لحظه ممکن است نیاز شوند هم در کنسول جای می‌گیرند. وسایل بازی‌های رومیزی مثل شطرنج و تخته نرد یا غیره، آلبوم عکسی که باعث سرگرمی مهمان‌ها می‌شود، ظروف پذیرایی مثل کادر و چنگال‌ها و پیشدستی و هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد و معمولا در میهمانی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  • داخل کنسول اتاق ناهارخوری می‌توان لوازم مورد نیازی که معمولا در کنار میز ناهارخوری استفاده می‌شوند قرار داد. دستمال‌های سفره، لیوان و قاشق و چنگال اضافه و نمکدان.
  • داخل کنسول اتاق خواب هم می‌توان لوازم آرایشی بهداشتی، مدارک و اسناد و چیزهایی که نمی‌خواهید دم دست باشند را قرار داد.

کلام آخر

شما چه ایده‌ای به ذهنتان می‌رسد که جواب خوبی برای سوال ” روی میز کنسول چی بزارم؟ ” باشد؟ ممکن است ایده‌ای برای دیزاین آینه و کنسول استفاده کرده باشید یا در خانه کسی دیده باشید که گرچه برایتان تکراری است. همین ایده‌های تکراری ممکن است برای دیگران تازه و ناب باشد. این ایده‌ها را با ما در قسمت‌ نظرات به اشتراک بگذارید.

اکسسوری های چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *