ترفند, راهنمای خرید, سبک زندگی

بهترین شهر برای خرید جهیزیه

لوازم آشپزخانه

بهترین شهر برای خرید جهیزیه ارزان کجاست؟ مراکز خرید جهیزیه ارزان در تهران کجاست؟ این سوال‎ها احتمالا به گوش شما هم باید آشنا باشد. یا سوال خود شما است یا سوال نزدیکان شما که قرار است به زودی زود آستینی بالا بزنند و خودشان را برای تهیه جهیزیه آماده کنند.

این روزها، اکثر قریب به اتفاق افراد جامعه، دچار مشکلات اقتصادی هستند. فرقی نمی‌کند جزو اقشار ضعیف و متوسط جامعه باشیم یا جزو قشر مرفه. بالارفتن تورم، بالا رفتن قیمت دلار و تحریم‌های عجیب اندر قریبی که به آرامی از بین اخبارهای سیاسی سر بیرون می‌آورند و خودشان را به ما نشان می‌دهند، همه ما را دچار مضیقه کرده است. هیچ کداممان نمی‌توانیم به آن صورتی که دوست داریم و قبلا زندگی می‌کردیم روزگار بگذرانیم. در این بین، تازه عروس دامادها و خانواده‌های آنها بیشتر از هر کسی در این شرایط احساس ناراحتی می‌کنند.

واقعا تهیه خانه و لوازم مورد نیاز خانه آن هم به صورت یکجا در این شرایط کار هر کسی نیست. خرید جهیزیه، همان خریدی که روزگاری لذت‌بخش‌ترین خرید در زندگی هر فردی به حساب می‌آمد سراسر استرس و اضطراب شده است. ترفندهای مختلفی برای کاهش هزینه خرید جهیزیه وجود دارد.

یکی از این ترفندها که طرفداران زیادی دارد این است که به دنبال بهترین شهر برای خرید جهیزیه ارزان بگردند و خودشان را برای یک سفر درست و حسابی آماده کنند.

ما در این مقاله، سیر تا پیاز چیزهایی را که باید درباره بهترین شهر برای خرید جهیزیه ارزان بدانید را خواهیم گفت.

به دنبال چه چیزی هستید؟

در همین ابتدای مقاله، بیایید یک چیزی را با هم روشن کنیم. هیچ شهری بهترین شهر برای خرید جهیزیه ارزان به حساب نمی‌آید. به این صورت نیست که شهر خاصی وجود داشته باشد که در آن تمام اقلام و لوازم مورد نیاز جهیزیه را به حراج گذاشته باشند و شما بتوانید با هزینه‌ای بسیار کم، از پس تمام وسایل و لوازمی که باید در لیست جهیزیه‌تان باشد بربیایید.

خیلی از شهرها وجود دارند که شهر ارزانی به حساب می‌آیند اما نه برای لوازم و وسایلی که شما به ـآنها نیاز دارید. مثلا، شهر بانه را در نظر بگیرید. خرید لوازم برقی از این شهر کاملا عاقلانه است. اما چقدر می‌شود خرید سرویس چوب را از این شهر عاقلانه دانست؟

به طور کلی، قبل از اینکه به دنبال یک شهر ارزان باشید، تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید که می‌خواهید چه لوازم و چه وسایلی را از آنجا خرید کنید.

در یک تقسیم‌بندی کلی، بهتر است لوازم و وسایل موردنظر خودتان را به دو دسته تولید داخل و تولید خارج تقسیم کنید.

اگر می‌خواهید لوازم خارجی بخرید، شهرهای مرزی بهترین گزینه برای خرید به حساب می‌آیند. اگر به دنبال خرید وسایل و لوازم داخلی هستید باید به دنبال شهرهای تولیدکننده بگردید.

 

سرویس قابلمه

 

بهترین شهر برای خرید جهیزیه ارزان را چطور پیدا کنیم؟

از راه‌هایی که می‌توانید برای پیدا کردن بهترین شهر در رابطه با خرید جهیزیه پیدا کنید، این است که یک نظرسنجی درست و حسابی به راه بیاندازید.

احتمالا در بین اطرافیان شما هستند کسانی که اهل سفر باشند و به علاوه علاقه زیادی هم به بازارگردی داشته باشند. این افراد، مرجع مناسبی برای اطلاع از قیمت لوازم جهیزیه در شهرهای مختلف هستند. به این خاطر که یا خودشان تجربه‌ای دارند یا دوستانی دارند که در این زمینه اطلاعات زیادی داشته باشند.

انجمن‌ها هم، می‌توانند در این نظرسنجی به شما کمک کنند. خیلی از افراد دغدغه‌ای شبیه به دغدغه‌ی شما دارند و در انجمن‌های فضای مجازی درباره آن صحبت می‌کنند. از بحث و گفتگوی آنها استفاده کنید یا اینکه خودتان موضوعی در این انجمن‌ها ایجاد کنید و دیگران را دعوت به شرکت در این گفتگو کنید. احتمالا در نهایت، جواب اینکه بهترین شهر برای خرید جهزیه ارزان کجاست را پیدا خواهید کرد.

اگر حوصله تحقیق و بررسی این موضوع را ندارید، اصلا نگران نباشید. مطالب موجود در این مقاله، چکیده‌ای از تجربیات کسانی است که در این زمینه تجربه دارند و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند.

 

 

بهترین شهرها برای خرید جهیزیه ارزان که شهرت کشوری دارند

  • آذربایجان

اگر بخواهیم نگاهی به شهرهای هم‌مرز ترکیه بیاندازیم، به شهرهایی برمی‌خوریم که در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی وجود دارند. ماکو شهری است که در آذربایجان غربی وجود دارد و بیشتر در زمینه فروش لوازم شوینده و لوازم آرایشی بهداشتی زبانزد است. با این حال، شهر خوبی برای خرید لوازم خانگی هم به حساب می‌آید. شهر سرو را بیشتر با مرکز فروش پوشاک ترک می‌شناسند. مهاباد مرکزی برای خرید لوازم لوکس آشپزخانه و لوازم دکوری و همچنین صوتی و تصویری است. پیرانشهر که آن هم از شهرهای آذربایجان غربی به حساب می‌آید و با عراق هم مرز است، برای خرید لوازم صوتی تصویری، آشپزخانه و ظرف و ظروف خارجی بسیار مناسب است. در آنسوی دیار آذربایجان، یعنی جلفا که در آذربایجان شرقی قرار دارد، پوشاک خارجی قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر شهرها دارد. به طور کل، اگر سری به شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی و غربی بزنید دست خالی به خانه باز نمی‌گردید.

  • شهرهای هم مرز با عراق

اصولا، اگر به کسی بگویید که یک شهر خوب برای خرید معرفی کن، بی‌درنگ می‌گوید بانه. بانه و شهرهای نزدیک به آن مثل مریوان، حسابی زبانزد شده‌اند و شهرت کشوری دارند. همه آنها را می‌شناسند و اگر اهل خرید وسایل و لوازم اصل خارجی با قیمت مناسب باشند حتما سری به آنجا زده‌اند. بانه و مریوان، شهرهای مناسبی برای خرید لوازم برقی، صوتی و تصویری و وسایل آشپزخانه به حساب می‌آیند که همه ساله، گردشگران تجاری زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند.

  • شهرهای ساحلی جنوب

قشم، گناوه، عسلویه، چابهار و … را می‌شناسید؟ این شهرهای ساحلی زیبا به خاطر موقعیت مناسبی که دارند، مراکز مناسبی برای خرید لوازم خارجی مخصوصا لوازم برقی به حساب می‌آیند. این شهرها که قطب تجاری جنوب کشور محسوب می‌شوند، حسابی شما را هیجان زده خواهند کرد.

  • شهرهای مرکزی

تنها شهرهای مرزی نیستند که در خرید جهیزیه ارزان می‌توان به آنها سفر کرد. شهرهای دیگری مانند ده شیخ در استان لامرد هم برای خرید مناسب‌اند. روستای ده شیخ که یک بیشتر به یک روستای تجاری شبیه است تا یک روستای مسکونی، پر از پاساژها و فروشگاه‌های لوکس است که مخصوصا برای خرید لوازم برقی و لوازم آشپزخانه و پوشاک مقصد مناسبی به حساب می‌آید.

 

لوازم برقی

 

مسئله مهمی که نباید از آن چشم پوشید

تا اینجای مقاله به بررسی شهرهایی پرداختیم که در رابطه با فروش جهیزیه ارزان شهرت دارند. در روزگاری نه چندان روز تفاوت قیمت در این شهرها و سایر شهرها بسیار فاحش بود. سفر کردن به این شهرها به قصد خرید لوازم جهیزیه یک صرفه‌جویی بزرگ به حساب می‌آمد. اما این روزها، مخصوصا با شرایطی که با تحریم‌ها روبرو هستیم و لوازم خارجی معدودی هستند که به داخل کشور وارد می‌شوند، نمی‌توان خیلی مطمئن در رابطه با سفر به این شهرها فکر کرد. بعضا دیده شده که قیمت تلوزیون در شهر بانه نسبت به قیمت تلوزیون در شهرهای دیگر کاملا برابر است که بسیار عجیب است.

عاقلانه این است که قبل از سفر کردن در رابطه با قیمت لوازم مورد نیازتان در سایر شهرها حداقل به صورت اینترنتی یا تلفنی اطلاعات کسب کنید تا دچار سختی‌های سفر و هزینه اضافی‌ حمل و نقل وسایل نشوید.

تهران مقصد این روزهای تازه عروس و دامادها

هر چقدر که در رابطه با خرید لوازم خارجی از شهرهای مرزی با شک و تردید صحبت کردیم، در رابطه با خرید لوازم و وسایل جهیزیه ارزان از تهران اطمینان داریم. تهران این روزها مقصد تازه عروس و دامادهاست. بهترین شهر ایران برای خرید ارزان. چرا؟ چون بیشتر تولیدی‌های کشور در این استان قرار دارد و اگر خیال خرید جنس داخلی در سر دارید بهترین گزینه به حساب می‌آید.

درست است که این روزها اکثرا چاره‌ای جز خرید اجناس داخلی وجود ندارد ولی با روی باز از این شرایط استقبال کنید. هر خریدی که شما از اجناس داخلی و از تولیدی‌های داخل کشور انجام می‌دهید، یک قدم جامعه را به سمت پیشرفت سوق خواهید داد.

این روزها، با فرهنگسازی هر چه بیشتر استقبال مردم از کالاهای داخلی بیشتر شده است. همین استقبال مایه دلگرمی کارگاه‌ها و کارخانه‌های داخلی گشته و باعث شده تا سطح کیفی محصولات آنها پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد.

 

سرویس قاشق مشکی

 

مراکز خرید جهیزیه ارزان در تهران کجاست؟

اکنون می‌خواهیم درباره بهترین شهر ایران برای خرید ارزان یعنی تهران، بیشتر صحبت کنیم و بگوییم که مراکز خرید جهیزیه ارزان در تهران کجاست. در زیر، به صورت تفکیک شده به شما خواهیم گفت که برای خرید هر قسمت از جهیزیه در تهران بهتر است به کدام قسمت‌های این شهر سر بزنید:

  • نمایندگی‌های لوازم برقی: در رابطه با خرید لوازم برقی، بهترین گزینه مراجعه به نمایندگی‌ها است. شما می‌توانید به صورت مستقیم به نمایندگی‌ها مراجعه کرده و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. اطلاعات مربوط به این نمایندگی‌ها به راحتی در سطح اینترنت قابل دسترسی است. برای مثال سرچ کنید: آدرس نمایندگی پارس خزر در تهران
  • سه راه امین: سه راه امین مرکز مناسبی برای خرید لوازم برقی است. اگر برند خاصی مدنظر شما نیست و می‌خواهید همه لوازم برقی برندهای مختلف را در یک بازار مشاهده کنید و آنها را با هم مقایسه نمایید و درباره‌شان اطلاعات کسب کنید، سه راه امین همانجایی است که باید بروید.
  • خیابان جمهوری: خیابان جمهوری را همه مرکزی برای خرید لوازم صوتی و تصویری می‌شناسند. اگر قصد تهیه این دست از لوازم موجود در جهیزیه را دارید حتما به خیابان جمهوری سری بزنید.
  • فروشگاه‌های تخصصی فرش: این روزها، نام آقای فرش یا شهر فرش به گوش همه خورده است. این فروشگاه‌ها با تنوع بالا و تسهیلات مناسبی که در زمینه خرید فرش به شما ارائه می‌کنند خیال شما را از بابت پیدا کردن یک مرکز مناسب برای خرید فرش جهیزیه‌تان راحت کرده‌اند.
  • خیابان شوش: اگر به خیابان شوش سری بزنید حتما متوجه می‌شوید که فروشگاه‌های زیادی در این خیابان در زمینه فروش ظرف و ظروف فعالیت می‌کنند. این فروشگاه‌های متمرکز باعث شده‌اند تا شوش را مرکزی برای خرید ظروف جهیزیه بشناسیم.
  • خیابان لاله‌زار: خیابان لاله‌زار از سری مراکزی است که برای خرید لوازم روشنایی بسیار پیشنهاد می‌شود.
  • یافت‌آباد: یافت آباد و دلاوران، دو منطقه مهمی هستند که اگر فکر خرید سرویس چوب به سرتان زده است، حتما باید از آنها دیدن کنید. مطمئنا سرویس چوب مورد نظر شما، با قیمتی کمتر از جاهای دیگر در این مناطق به فروش خواهند رسید.
  • خیابان زرتشت: برای خرید پرده بهتر است خیابان زرتشت را انتخاب کنید.
  • بازار پلاستیک امام رضا: برای خرید لوازم پلاستیکی خانه عروس و داماد در تهران بازار پلاستیک امام رضا پیشنهاد بسیار خوبی است. در کنار آن می‌توانید به بازار مولوی و بازار صالح آباد هم سری بزنید.
  • خیابان سعدی: خیابان سعدی همراه با خیابان‌های دیگری مثل فردوسی، ملاصدرا و بنی هاشم همگی مراکز مناسبی برای خرید لوازم مربوط به سرویس بهداشتی و حمام به حساب می‌آیند.

 

لوازم اشپزخانه مسی

 

یک سفر تجاری سوار بر مرکب اینترنت

سفر کردن، گرچه لذت‌بخش است اما اگر به قصد خرید باشد خسته کننده خواهد بود. فکرش را بکنید که به جای گشت و گذار در مراکز تفریحی یا جاهای دیدنی و تاریخی یا طبیعی همه‌اش در حال قیمت گرفتن و چانه زدن با فروشنده‌ها باشید. گاهی ارزشش را دارد و گاهی هم نه! تازه زحمت حمل و نقل و اضطراب‌های ناشی از آن هم که به کنار.

روزگاری عجیبی شده است و این عجیب بودن گاهی خیلی عجیب به نفع ما شده است. این روزها می‌توانید سوار بر مرکب اینترنت شوید و به شهری که می‌خواهید سفر کنید و جهیزیه ارزان بخرید.

آیری‌هوم تولیدی‌ای در دل تهران

آیری هوم، یکی از تولیدکننده لوازم دکوری آینه‌ای در تهران است که محصولات خود را آنلاین و به صورت خرده‌فروشی هم به مشتری‌ها عرضه می‌کند. اگر طرفدار سبک مدرن هستید و از وسایل و لوازم آینه‌ای در جهیزیه استقبال می‌کنید می‌توانید آنها را به صورت مستقیم از تولیدی آیری هوم خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *